KÜLDETÉSÜNK

továbbtanulók, hallgatók, oktatók, egyetemi menedzsmentek, szakértők, szakpolitikusok és a media számára…

ELEMZÉSEK

a rangsorok tartalmáról, módszertanáról, hatásáról

RANGSOROK KÉSZÍTÉSE

a magyar felsőoktatás adatai alapján

HÍREK ÉS MONITORING

a rangsorok világából

SZAKTANÁCSADÁS, KÉPZÉS

a rangsorok intézményi alkalmazásához

VITAFÓRUMOK

a ranking-game ellentmondásairól

KOMMUNIKÁCIÓ

a globális és nemzeti rangsorokról

RÓLUNK

Kik vagyunk és mit csinálunk?

Ranking-projektünk empirikus és elméleti kutatásokon alapul. Elsősorban a rangsorok társadalmi kommunikációs hátterét vizsgáljuk, amihez az egyetemfilozófia, a kommunikációelmélet, egyetem-szociológia, tudománymetria, pedagógia, szociálpszichológia és a felsőoktatás-menedzsment megközelítéseit alkalmazzuk.

Programunk szorosan kapcsolódik az ELTE Pedagógiai Pszichológiai Karán működő Társadalmi Kommunikációs Kutatócsoporthoz. Vezetője Dr. habil Fábri György PhD, egyetemi docens, aki kezdeményezője volt a 2001-ben indult UnivPress Rankingnek (ez 2005 óta a HVG mellékleteként jelenik meg). Fábri György egyetemfilozófiával, kommunikáció-elmélettel, tudományfilozófiával foglalkozik. Tíz éven át vezette a Magyar Tudományos Akadémia kommunikációját, szakmai vezetpje volt a Mindentudás Egyetemének, majd 2010 és 2014 között az ELTE rektorhelyetteseként tevékenykedett.

A kutatócsoport tanácsadást és képzéseket, kurzusokat is kínál a rangsorok témakörében.

Új egyetemi rangsor: a legjobbak választása – a karok és szakok TOP10% rangsora

Rangsorok, UnivPress Ranking
Vajon a rendszerváltozás után született első nemzedék legjobbjai számára mely szakterületek és felsőoktatási intézmények voltak vonzóak, kívánatos életpályát ígérők? Erre a kérdésre ad választ a legjobb érettségi eredményű továbbtanulók preferenciáinak elemzése. Újfajta egyetemi rangsort is bevezetünk ezzel, ugyanakkor viszonyítási pontokat kínálunk a kormányzati felsőoktatás-politika fogadtatásáról. A főbb tanulságok: a legjobbak választása a fővárosi elit-egyetemekre koncentrálódik az orvosi, pszichológusi, jogász, gazdasági és informatikus pályákra készülnek a legjobbak a kormányzati beavatkozások csak akkor képesek hatni a továbbtanulók választásaira, ha irányaik egybeesnek a valós gazdasági-társadalmi folyamatokkal (pl. a mérnöki szakmák iránti kereslet jelentős növekedése). a közgazdasági, jogász, bölcsész (vagyis a társadalmi értékrend és egyéni életpálya-orientációk révén mélyen beágyazott) szakterületek pozícióin nem tudnak érdemben rontani a kormányzati törekvések a természet- és agrár-tudomány valamint tanárképzés iránti érdeklődés üvegplafonját nem töri át alulról a legjobbak érdeklődése 2015-ben a legjobbak választása alapján a…
Read More

Legutóbbi az UNIVPRESS RANKING

rovatból

Legutóbbi az ELEMZÉSEK

rovatból

Rangsor workshop Budapesten: új együttműködések

Rangsor workshop Budapesten: új együttműködések

Fejléc, Projektek
Az ELTE-PPK Társadalmi Kommunikációs Kutatócsoportja szervezésében kétnapos látogatást tettek Budapestre az IREG Observatory on Academic Ranking and Excellence elnökségi tagjai: Waldemar Siwinski az IREG elnökhelyettese. Gero Federkeil a U-Multirank rangsor koordinálásáért felelős, Dmitry Grishankov az “Expert RA” nemzetközi hitelminősítő ügynökség igazgatóságának tagja és elnöke. Az ELTE, a magyar felsőoktatás egyik kiemelkedő szereplője, fontosnak tartotta, hogy a nemzetközi élvonalhoz tartozó ranking-szakértők találkozzanak a magyar egyetemek képviselőivel, támogatandó azok ranking-stratégiáját. Az ELTE-vezetőkkel rendezett találkozók utánra szervezett workhhopon hét olyan kutatóegyetem képviselőjével közös workshopra került sor, amelyek szerepelnek a globális rankingeken. A rendezvényen a külföldi vendégek bemutatták a globális rangsorok változásait és a rangsor-készítők tapasztalatait, majd megismerkedtek a magyar felsőoktatási intézmények rangsor-felvetéseivel, stratégiájukkal. Fábri György, a Kutatócsoport vezetője, a program létrehozója nyitó-prezentációjában bemutatta a ranking-projekt eredményeit és ismertette a regionális intézmények ranking-pozícióiról. Waldemar…
Read More

Hogyan viselkedik egy egyetemi oktató?

Globális Ranking Monitor
Minden egyetemi tanárnak feladata, hogy felépítse a módszereket, amikkel a diákokkal kommunikál, ahogyan segíti és tanítja őket. Ebben a cikkben található néhány  javaslat arra vonatkozólag, hogy hogyan teremtheti meg egy oktató a tanári személyiségét, azt, ahogyan a tanár szerepében viselkedik. A cikk írója azt javasolja a tanároknak, hogy közvetítsenek önbizalmat, empátiát és azokat a személyiségjegyeket, amelyeket szerintük a diákoknak kellene felvennie. Hozzáteszi, könnyebb megváltoztatni azt, amit tanárként teszünk az osztályteremben, mint akik emberileg vagyunk.
Read More

Legutóbbi a RANKING MONITOR

rovatból