Orvosi

általános orvos, fogorvos, gyógyszerész, ápolás

Gazdasági

gazdálkodás és menedzsment, turizmus, nemzetközi gazdálkodás, emberi erőforrások

Bölcsész

pszichológia, anglisztika, germanisztika, történelem, közösségszervezés,

Műszaki

gépész, villamosmérnök, építész, mechatronikai mérnök,

Természettudományi

biológia, fizika, matematika

Informatika

programtervező, mérnök-, gazdaságinformatikus

Társadalomtudomány

szociológia, kommunikáció és média, közösségszervezés

Agrár

élelmiszer-, mezőgazdasági-, vidékfejlesztési agrármérnök

Pedagógus

tanító, óvópedagógus, gyógypedagógus

Jog

jogász, igazgatás

KÜLDETÉSÜNK

továbbtanulók, hallgatók, oktatók, egyetemi menedzsmentek, szakértők, szakpolitikusok és a média számára…

ELEMZÉSEK

a rangsorok tartalmáról, módszertanáról, hatásáról

RANGSOROK KÉSZÍTÉSE

a magyar felsőoktatás adatai alapján

HÍREK ÉS MONITORING

a rangsorok világából

SZAKTANÁCSADÁS, KÉPZÉS

a rangsorok intézményi alkalmazásához

VITAFÓRUMOK

a ranking-game ellentmondásairól

KOMMUNIKÁCIÓ

a globális és nemzeti rangsorokról

RÓLUNK

Kik vagyunk és mit csinálunk?

Ranking-projektünk empirikus és elméleti kutatásokon alapul. Elsősorban a rangsorok társadalmi kommunikációs hátterét vizsgáljuk, amihez az egyetemfilozófia, a kommunikációelmélet, egyetem-szociológia, tudománymetria, pedagógia, szociálpszichológia és a felsőoktatás-menedzsment megközelítéseit alkalmazzuk.

Programunk szorosan kapcsolódik az ELTE Pedagógiai Pszichológiai Karán működő Társadalmi Kommunikációs Kutatócsoporthoz. Vezetője Dr. habil Fábri György PhD, egyetemi docens, aki kezdeményezője volt a 2001-ben indult UnivPress Rankingnek (ez 2005 óta a HVG mellékleteként jelenik meg). Fábri György egyetemfilozófiával, kommunikáció-elmélettel, tudományfilozófiával foglalkozik. Tíz éven át vezette a Magyar Tudományos Akadémia kommunikációját, szakmai vezetője volt a Mindentudás Egyetemének, majd 2010 és 2014 között az ELTE rektorhelyetteseként tevékenykedett.

A kutatócsoport tanácsadást és képzéseket, kurzusokat is kínál a rangsorok témakörében.

Predator rankingek?

Globális Ranking Monitor
Úgy tűnik, a publikációs kényszernek alávetett kutatók pénzére utazó predator-folyóiratok után megjöttek a predator-rankingek is. Legalábbis a Retraction Watch felhívta a figyelmet a Törökországban megjelenő AD Scientific Index kiadványra, amelyben némi térítésért cserébe az egyetemi oktatók profiljait feldolgozzák, majd (egy nem ismertetett módszertan szerint) rangsorba állítják. Ezután persze idézgetik a rankinget, akik jó helyen szerepelnek benne, a média pedig gond nélkül átveszi...
Read More

Legutóbbi az ELEMZÉSEK

rovatból

A pedagógusképzés szakos rangsorai

A pedagógusképzés szakos rangsorai

Elemzések, Fejléc, Rangsorok
A leginkább szerteágazó, sokszínű képzési portfólió található a pedagógusképzés égisze alatt. Az összemérhetőség dilemmái miatt az osztatlan tanárképzést mellőztük is a feldolgozandó szakok közül. Így az itt közölt szakos rangsorok a kisebb gyermekek nevelésére illetve a gyógypedagógiára felkészítő képzések hallgatóit mutatják be. Az óvodapedagógus szakon továbbtanulók preferenciái illetve teljesítményük mentén látványosan egyenetlen megoszlást mutatnak. Rögtön a lista elején található Eötvös József Főiskolát választotta első helyen az egyik legkevesebb felvételiző, azonban az ő pontátlaguk és nyelvvizsgás-arányuk a legjobbnak bizonyult. Nyilván nem szerencsés összevetni e két utóbbi adatot a mintegy nyolcszor annyi elsőhelyes ELTE TÓK vagy az ötször annyi soproni Benedek Elek Pedagógiai Kar teljesítmény-mutatóval (s ez egyben a rangsorolás módszertani korlátait is mutatja), amely intézmények nyelvvizsga-mutatói viszont már sokkal jobbak a többi intézménynél. A gyógypedagógus képzés évszázados hagyományú fellegvára a Bárczi,…
Read More
A pedagógusképzés szakos rangsorai

A pedagógusképzés szakos rangsorai

Elemzések, Fejléc, Rangsorok
A leginkább szerteágazó, sokszínű képzési portfólió található a pedagógusképzés égisze alatt. Az összemérhetőség dilemmái miatt az osztatlan tanárképzést mellőztük is a feldolgozandó szakok közül. Így az itt közölt szakos rangsorok a kisebb gyermekek nevelésére illetve a gyógypedagógiára felkészítő képzések hallgatóit mutatják be. Az óvodapedagógus szakon továbbtanulók preferenciái illetve teljesítményük mentén látványosan egyenetlen megoszlást mutatnak. Rögtön a lista elején található Eötvös József Főiskolát választotta első helyen az egyik legkevesebb felvételiző, azonban az ő pontátlaguk és nyelvvizsgás-arányuk a legjobbnak bizonyult. Nyilván nem szerencsés összevetni e két utóbbi adatot a mintegy nyolcszor annyi elsőhelyes ELTE TÓK vagy az ötször annyi soproni Benedek Elek Pedagógiai Kar teljesítmény-mutatóval (s ez egyben a rangsorolás módszertani korlátait is mutatja), amely intézmények nyelvvizsga-mutatói viszont már sokkal jobbak a többi intézménynél. A gyógypedagógus képzés évszázados hagyományú fellegvára a Bárczi,…
Read More

Legutóbbi az UNIVPRESS RANKING

rovatból