A leginkább szerteágazó, sokszínű képzési portfólió található a pedagógusképzés égisze alatt. Az összemérhetőség dilemmái miatt az osztatlan tanárképzést mellőztük is a feldolgozandó szakok közül. Így az itt közölt szakos rangsorok a kisebb gyermekek nevelésére illetve a gyógypedagógiára felkészítő képzések hallgatóit mutatják be.
Az óvodapedagógus szakon továbbtanulók preferenciái illetve teljesítményük mentén látványosan egyenetlen megoszlást mutatnak. Rögtön a lista elején található Eötvös József Főiskolát választotta első helyen az egyik legkevesebb felvételiző, azonban az ő pontátlaguk és nyelvvizsgás-arányuk a legjobbnak bizonyult. Nyilván nem szerencsés összevetni e két utóbbi adatot a mintegy nyolcszor annyi elsőhelyes ELTE TÓK vagy az ötször annyi soproni Benedek Elek Pedagógiai Kar teljesítmény-mutatóval (s ez egyben a rangsorolás módszertani korlátait is mutatja), amely intézmények nyelvvizsga-mutatói viszont már sokkal jobbak a többi intézménynél.
A gyógypedagógus képzés évszázados hagyományú fellegvára a Bárczi, s ez minden indikátorértékben megjelenik. A mögötte erősen leszakadva következő intézmények teljesítménye is egyenszilárdságú, a szegedi Juhász Gyula pedagógusképző Karral kezdődően nincsenek jelentős eltérések az egye szempontok szerinti alrangsorokban.
A tanítóképzés vezető intézménye immár bő évszázada a budai Tanítóképző, ahova most is a legtöbben szeretnének bekerülni s akiknek sikerül, a legmagasabb átlagpontszámot elérő és legnagyobb nyelvvizsgás arányú hallgatók között vannak (az alacsony létszámok itt is torzítják a bekerülést). A győri Apáczai Csere János Kar egyenletesen jó értékekkel, a pécsi pedagógusképző a legjobb nyelvvizsgás aránnyal került az élmezőnybe.